Όλοι όταν βρισκόμαστε ανάμεσα σε παιδιά το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους.
Όλοι γεννιόμαστε με έμφυτη την διάθεση να γνωρίσουμε και να συναναστραφούμε με άλλους ανθρώπους, να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, τα συναισθήματα μας, τις επιθυμίες μας και γενικά να επικοινωνήσουμε.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως, εξαιτίας του αποκλεισμού προϊόντων ζωικής προέλευσης (κρέας, αβγά, γαλακτοκομικά) κατά την διάρκεια της νηστείας, η κάλυψη των πρωτεϊνικών αναγκών είναι πολύ δύσκολη. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν αρκετές καλές πηγές πρωτεΐνης στην νηστεία όπως:
Στο άκουσμα της φράσης ενός παιδιού «Είμαι στεναχωρημένη/ος», οι γονείς, συνήθως, σκέφτονται «Είναι πολύ μικρό. Τι μπορεί να το στεναχωρεί;».
Οι πραγματολογικές δεξιότητες αφορούν στην χρήση της γλώσσας στο επικοινωνιακό πλαίσιο.
« Εάν θέλετε το παιδί σου να γίνει έξυπνο, διαβάστε παραμύθια. Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο, διαβάστε του περισσότερα παραμύθια».
Τα περισσότερα παιδιά, μέχρι τα δύο τους χρόνια, χρησιμοποιούν αρκετά συχνά το κλάμα, ως ένα μέσο για επικοινωνία ή για να εκφράσουν αυτό που νιώθουν.
Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, έρχεται η ώρα, κατά την οποία θα πρέπει να αποχωριστούν τον ασφαλή χώρο του σπιτιού και να βρεθούν μπροστά σε νέα δεδομένα στη ζωή τους, τα οποία, μέχρι πρότινος, τους ήταν άγνωστα.
Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει την φράση « μαμά……. βαριέμαι να διαβάσω», «Γιατί να το κάνω αυτό;» , « θέλω να παίξω».
Πολλές φορές οι γονείς ενημερώνονται για την έλλειψη φωνολογικής ενημερότητας των παιδιών τους, όταν αυτά ξεκινούν το σχολείο.
Σελίδα 6 από 38