Δευτέρα, Νοέμβριος 25, 2024
Follow Us
Βαριέμαι τα μαθήματα

Καθώς τα παιδιά σας μεγαλώνουν και εισέρχονται στο δημοτικό, αρχίζουν να αυξάνονται και οι υποχρεώσεις τους.

Η καθημερινή μελέτη στο σπίτι και ο περιορισμένος χρόνος που μπορούν να αφιερώσουν στα παιχνίδια τους, έχει ως αποτέλεσμα, αρκετά συχνά, να βαριούνται να διαβάσουν και να έρχονται σε σύγκρουση μαζί σας, μιας και δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι αλλάζουν οι προτεραιότητές τους.

Η άρνηση για να αρχίσει ή να ολοκληρώσει τα μαθήματά του ένα παιδί, μπορεί να προέρχεται από πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Για παράδειγμα, μπορεί να θεωρεί άδικο το γεγονός ότι θα πρέπει να ξανά διαβάσει, έπειτα από μια κουραστική και απαιτητική ημέρα στο σχολείο. Για το ίδιο σίγουρα είναι προτιμότερο να αφιερώσει το χρόνο του στο παιχνίδι, μιας και είναι πιο διασκεδαστικό. Επίσης, μια έντονη, συνήθως, συμπεριφορά μπορεί να είναι η αδυναμία του να σας εκφράσει ότι δεν γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να εφαρμόσει στην πράξη όλα αυτά που έχει μάθει.

Αν και μπορεί να είναι δύσκολο εκείνη τη στιγμή, προσπαθήστε να μην θυμώσετε με την άρνηση που εκδηλώνει, όπως, επίσης, αποφύγετε να πέσετε στον πειρασμό, κάνοντας εσείς τα μαθήματά του. Ενδίδοντας στις πιέσεις του, μπορεί να έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς αντιλαμβάνεται ότι θα έρθει η στιγμή, που στο τέλος θα κάνετε αυτό που θέλει. Δικός σας ρόλος είναι να του δείξετε πως μπορεί να είναι υπεύθυνο για τον εαυτό του, αναλαμβάνοντας τις υποχρεώσεις του και φέροντας εις πέρας ότι του έχει ανατεθεί.

Μπορείτε, επίσης, να δημιουργήσετε ή να ορίσετε ένα χώρο στο σπίτι, στον οποίο το παιδί σας θα κάνει τα μαθήματά του. Καλό θα ήταν, να απομακρύνετε τυχόν περισπασμούς που μπορεί να υπάρχουν γύρω του, όπως ηλεκτρονικές συσκευές και παιχνίδια, ώστε να μπορεί να είναι καλύτερα συγκεντρωμένο.

Ορίστε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο θα πρέπει να αφιερώσει στα μαθήματά του και χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο ή ένα ξυπνητήρι, τα οποία θα του δείξουν ότι έχει τελειώσει η ώρα του διαβάσματος. Εάν ακολουθήσει σωστά τα βήματα, χωρίς διαμαρτυρία, επιβραβεύστε τη συμπεριφορά του. Μπορείτε, είτε να παίξετε μαζί του κάτι που θέλει ή να ορίσετε από την αρχή της χρονιάς ένα στόχο: π.χ. κάθε φορά που θα συμπληρώνει τα απαιτούμενα κουτάκια ενός πίνακα χωρίς να γκρινιάζει, τότε, στο τέλος της εβδομάδας θα έχει και την ανάλογη επιβράβευση, την οποία θα έχετε συνεννοηθεί από κοινού.

Δημιουργώντας μια σταθερή ρουτίνα με τα παιδιά σας, σύμφωνα με το πρόγραμμά τους, θα μπορέσετε να διαπιστώσετε ότι τα μαθήματα, τελικά, δεν είναι και τόσο δύσκολα, με αποτέλεσμα και το ίδιο σας το παιδί σας να είναι πιο δεκτικό.

Άρτεμις Φουντή