Η παρούσα δημοτική αρχή έκανε μια προσπάθεια για να δώσει ταυτότητα (branding) στην πόλη.
Δυστυχώς η προσπάθεια αυτή παρότι στοίχισε αρκετά κρίνεται αποτυχημένη. Το σύνθημα «sorry, no beaches» (=συγνώμη, όχι παραλίες) με τις δύο αρνητικές λέξεις του περισσότερο απολογείται παρά προσελκύει . Ακόμη η έλλειψη οργανωμένων τουριστικών διαδρομών δυσκολεύει τον τουρίστα να βρει και να επισκεφθεί τα αξιοθέατα του Δήμου μας.
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ
Με πρωτοβουλία του Δήμου ιδρύεται Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου (DMO - Destination Management Organization), ένας ανεξάρτητος, αυτοχρηματοδοτούμενος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, το εργαλείο για την αναβάθμιση του τουρισμού μας με αξιοποίηση των προϊόντων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας. Αποστολή του είναι η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού του Δήμου Νάουσας προς όφελος όλων των τουριστικών επιχειρήσεων, των εργαζομένων σ’ αυτές και γενικότερα των κατοίκων, διαφυλάσσοντας παράλληλα τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά. Ο οργανισμός αυτός υπάρχει η δυνατότητα για την πρώτη διετία να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ.
Σ’ αυτόν συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς και επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα:
Ο Δήμος
Συνεταιρισμοί
Οινοποιοί
Φορείς Συγκοινωνιών
Πολιτιστικοί Φορείς (Ωδεία, Φιλαρμονικές, Θεατρικές ομάδες, Εικαστικά Εργαστήρια)
Παραδοσιακοί Σύλλογοι
Επιχειρήσεις Διαμονής
Επιχειρήσεις Εστίασης
Επιχειρήσεις Δραστηριοτήτων και Διασκέδασης
Tour Operators- Διοργανωτές Συνεδρίων
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Φορείς Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Ο Δήμος δεν επιδιώκει να ελέγξει τον οργανισμό αλλά να συντονίσει τη λειτουργία του. Στόχος είναι η διαμόρφωση κοινής συνείδησης όλων των ενδιαφερομένων.
Ο οργανισμός αυτός καταγράφει όλες τις τουριστικές δραστηριότητες του τόπου και εφαρμόζει μια σειρά οργανωμένων ενεργειών για την προβολή και προώθησή τους στην τουριστική αγορά.
Εξυπακούεται ότι σ’ αυτά τα πλαίσια ο Δήμος θα συνεισφέρει δημιουργώντας και συντηρώντας τουριστικές διαδρομές στο ποτάμι, στο βουνό, στις αρχαιότητες, στην παλιά πόλη, στη βιομηχανική μας κληρονομιά κλπ. αλλά και διατηρώντας το επίπεδο ποιότητας ζωής (καθαριότητα, ευπρεπισμός δημόσιων χώρων, πάρκων, πλατειών , παιδικών χαρών κλπ.)
Το έργο του οργανισμού είναι:
- Παροχή εξειδικευμένων πληροφοριών για κάθε τύπο επισκέπτη. (χιονοδρόμο, ποδηλάτη, ιππέα, θρησκευτικό επισκέπτη, αναρριχητή κλπ.)
- Αξιοποίηση διαδικτύου για άμεση ενημέρωση και πληροφόρηση επισκεπτών.
- Ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας στην τουριστική ανάπτυξη .
- Ενίσχυση της συνεργασίας των τοπικών επιχειρήσεων με τα διεθνή δίκτυα επισκεπτών.
- Αναβάθμιση και τονισμός των ωφελειών της τουριστικής ανάπτυξης στην τοπική οικονομία και κοινωνία.
Τα πλεονεκτήματα από τη λειτουργία ενός DMO είναι:
- Εδραίωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τον τοπικό τουριστικό κλάδο.
- Διασφάλιση της βιωσιμότητας της τουριστικής δραστηριότητας.
- Διάχυση των ωφελειών της τουριστικής ανάπτυξης στην τοπική κοινωνία.
- Βελτίωση της απόδοσης των εμπλεκομένων επιχειρήσεων.
- Εδραίωση μιας δυναμικής και σύγχρονης ταυτότητας για τον προορισμό.
Προχωρούμε λοιπόν με την εκλογή μας στην ίδρυση μιας οργανωμένης τοπικής δομής για τουριστική ανάπτυξη με βάση επιχειρησιακό σχέδιο που θα συνταχθεί μετά από ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης.
Επιδίωξη μας είναι να υπάρξει ενιαία φωνή όλης της κοινωνίας. Να συγκεντρωθούμε γύρω από ένα τραπέζι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και με συνεργασία να οργανώσουμε από κοινού το κοινό μας μέλλον.
Υ.Γ. Ο αγγλικός όρος Destination σημαίνει Προορισμός. Προτιμάμε όμως τη χρήση της λέξης Τόπος, επειδή αυτό που για τους άλλους είναι Τουριστικός Προορισμός, για μας είναι ο τόπος μας.