Τρίτη, Αύγουστος 11, 2020
Follow Us
Αυτές είναι οι νέες μορφές ηλεκτρονικής απάτης

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ: Σε έξαρση οι ηλεκτρονικές απάτες με το γνωστό κόλπο με τη SIM κινητών τηλεφώνων και την υποτιθέμενη βλάβη του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

notser

Η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, αλλά και η ραγδαία αύξηση στη χρήση έξυπνων συσκευών και κινητών τηλεφώνων, έχουν οδηγήσει στην αύξηση και των κρουσμάτων ηλεκτρονικής απάτης. Οι νέες μορφές ηλεκτρονικής απάτης που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ηλεκτρονικά μηνύματα «ψαρέματος» (Phishing) ή ακόμη και το κακόβουλο λογισμικό.

Μία μορφή ηλεκτρονικής εξαπάτησης είναι η γνωστή πλέον μέθοδος SIM Swapping (αντικατάσταση κάρτας SIM κινητού τηλεφώνου), η οποία τις τελευταίες εβδομάδες βρίσκεται διεθνώς σε έξαρση, ενώ έχει κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα. Οι εγκληματίες στη συγκεκριμένη μορφή απάτης στοχεύουν στην υποκλοπή και χρήση του αριθμού κινητού τηλεφώνου, καθώς ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί, τράπεζες, κυβερνήσεις χρησιμοποιούν τον αριθμό κινητού τηλεφώνου ως ένα από τα βασικά στοιχεία για την άμεση ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου.

Τι πρέπει να προσέχουν οι πολίτες

– Αν το κινητό τους σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους, πρέπει να επικοινωνήσουν αμέσως με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας τους. Μερικές φορές μπορεί να χάσουν το σήμα λόγω ευρύτερων προβλημάτων που επηρεάζουν την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, εάν χαθεί η υπηρεσία σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσουν με τον πάροχο του δικτύου τους και να επιβεβαιώσουν ότι δεν έχει αντικατασταθεί η SIM.

– Να μην κοινοποιούν σε κανέναν και μην εισάγουν σε άγνωστες ιστοσελίδες τους κωδικούς e-banking, δηλαδή username και password, ή αριθμούς καρτών. Οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν ζητούν τους κωδικούς των πελατών.

– Να ελέγχουν συχνά τις κινήσεις των λογαριασμών τους.

Η υποτιθέμενη βλάβη υπολογιστή

Μια άλλη μορφή απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της γίνεται με τη μέθοδο της παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης ή επισκευής υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή (technical support scams). Οι δράστες τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη πχ πολυεθνική εταιρία πληροφορικής. Η τηλεφωνική συνομιλία είναι μάλιστα αρκετές φορές στα αγγλικά. Με πρόφαση ότι ο υπολογιστής τους ή / και η φορητή συσκευή τους είναι «μολυσμένα» από κακόβουλο λογισμικό ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, για τη δήθεν επιδιόρθωση – αποκατάσταση του προβλήματος.

Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν στους δράστες να έχουν πλήρη έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των θυμάτων τους, τους οποίους στη συνέχεια εξαπατούν για να τους «δώσουν» και τους προσωπικούς κωδικούς τους για το e-banking. Οι δράστες προβαίνουν στη συνέχεια σε μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ελέγχουν οι ίδιοι ή συνεργοί τους».

πηγή:newsit.gr

botor