Στη Βουλγαρία στρέφονται πλέον οι Έλληνες για την προμήθεια καυσόξυλων.
Για το θέμα αυτό μιλά στην ιστοσελίδα seleo.gr Έλληνας επιχειρηματίας που διατηρεί εταιρεία επεξεργασίας, εμπορίας και εξαγωγής ξυλείας στη Βουλγαρία.
«Οι εξαγωγές γίνονται κανονικά» τονίζει και προσθέτει πως «υπήρξε σύγχυση και ανησυχία για μία περίπου εβδομάδα, καιρό πριν, όμως διευκρινίστηκε ότι η Βουλγαρία δεν σταματά να εξάγει σε χώρες της ΕΕ».
Ωστόσο, υπάρχει τεράστια ζήτηση και χαμηλή διαθεσιμότητα, ενώ καταγράφονται καθυστερήσεις περίπου 15 ημερών στις παραδόσεις.
Το πρόβλημα με τα καυσόξυλα
«Υπάρχει πρόβλημα με τα ξύλα εξαιτίας της χρήσης τους από εργοστάσιο τουρκικών συμφερόντων στο βορειοανατολικό τμήμα της Βουλγαρίας, το οποίο παράγει ρεύμα για τη χώρα και γραφική ύλη για την ΕΕ» αναφέρει προσθέτοντας ότι «η ενεργειακή κρίση επιδείνωσε την κατάσταση». Επιπλέον, όπως σημειώνει, οι ξυλοκόποι βρήκαν ευκαιρία να ανεβάσουν τις τιμές απειλώντας τους επιχειρηματίες ότι αν δεν τα αγοράσουν εκείνοι, θα τα πουλήσουν στο εργοστάσιο. Επομένως στο δίλημμα ή ακριβά ή καθόλου ξύλα, επιλέγουν το πρώτο.
«Εφόσον υπάρχει τέτοια ζήτηση, οι τιμές ανεβαίνουν» εξηγεί γνωστοποιώντας ότι το κυβικό μέτρο στοιχίζει περίπου 140 ευρώ συν τα μεταφορικά. Όσον αφορά το πέλλετ (σφαιρίδια ξύλου στην ελληνική) είναι και αυτό «τσιμπημένο» με τον τόνο φέτος να κοστίζει περίπου 450 – 500 ευρώ.
Τα τηλέφωνα για παραγγελίες στην εταιρεία χτυπούν ασταμάτητα και οι λίστες αναμονής μακραίνουν. «Δεν φτάνουν τα ξύλα, υπάρχει σειρά προτεραιότητας και προτιμολόγια» ενώ υπάρχει περίπτωση το φορτίο να καθυστερήσει μέχρι και είκοσι μέρες.
Ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας τονίζει ότι η εταιρεία δέχεται παραγγελίες κατά βάση από τη Μακεδονία και τη Θράκη ενώ εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον και από Λάρισα, Αθήνα, Πάτρα, Κρήτη και Κύπρο, παρά τα αυξημένα μεταφορικά κόστη. «Δεν υπάρχουν αρκετά ξύλα στην Ελλάδα, γι’ αυτό υπάρχει στροφή στη Βουλγαρία. Ο κόσμος αναγκάζεται ακόμη και να κλέψει…», αναφέρει.
Στο μεταξύ, εν μέσω των συνθηκών που επικρατούν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των πολιτών. Μεταφορείς, προκειμένου να έχουν πιο ελαφρύ φορτίο και να αποκομίσουν τα ίδια χρηματικά ποσά, φορτώνουν λιγότερες παλέτες και στα τελικά… μαθηματικά χρεώνουν το μεταφορικό κόστος σε μικρότερο αριθμό αποδεκτών.
πηγή:enikonomia.gr