Σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση εργασίας μεταξύ της Βουλευτή Ημαθίας κ. Στέλλας Αραμπατζή και του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τις μεταφορές, τις υποδομές και την καθημερινότητα των πολιτών της Ημαθίας, με κοινό στόχο την προώθηση άμεσων και ουσιαστικών λύσεων που θα αναβαθμίσουν τη συνδεσιμότητα και τις συγκοινωνιακές παροχές της περιοχής.
Στο πλαίσιο της συνάντησης, η Βουλευτής κατέθεσε αναλυτικό υπόμνημα με τα εξής θέματα, τα οποία συζητήθηκαν διεξοδικά:
Δημιουργία Προαστικής γραμμής «Αλεξάνδρεια-Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα-Έδεσσα». Με την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης, κρίνεται αναγκαία η δημιουργία της εν λόγω προαστικής γραμμής για τη συνένωση των τριών Νομών, τη καθημερινή διευκόλυνση των κατοίκων των περιοχών, την εξυπηρέτηση των φοιτητών, των επισκεπτών, των τουριστών και εν γένει για τη συνολική αναβάθμιση των δομών και των παροχών συγκοινωνιακών υπηρεσιών των περιοχών.
Η μη ένταξη των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. στη σύμβαση για την πληρωμή των φοιτητικών εισιτηρίων
Επιδότηση δημιουργίας υπεραστικών σταθμών εκτός του αστικού ιστού στην Ημαθία. Η Δημιουργία Υπεραστικών Σταθμών εκτός πόλεων στην Ημαθία καθίσταται απαραίτητα γιατί ενώ δινόταν η επιχορήγηση στον Ν. 2963/2021 οι περιοχές της Ημαθίας δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν σε αυτό το αίτημα γιατί ήταν μπλοκαρισμάνες από το πολεοδομικό σχεδιασμό και τώρα που αλλάζει ο πολεοδομικός σχεδιασμός ιδίως στην Βέροια δεν θα υπάρχει δυνατότητα επιχορήγησης.
Έγκριση επιδότησης αντισταθμιστικού οφέλους για όλα τα δρομολόγια των τοπικών κοινοτήτων της Ημαθίας.
Ο κ. Κυρανάκης χαρακτήρισε την πρόταση δημιουργίας της προαστιακής γραμμής ως «ιδιαίτερα σημαντική και απολύτως ωφέλιμη για την Ημαθία». Όπως δήλωσε, η ύπαρξη των υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών επιτρέπει την άμεση διερεύνηση της δυνατότητας υλοποίησης, μέσω αναζήτησης επενδυτή που θα αναλάβει τη λειτουργία της γραμμής, ακολουθώντας το μοντέλο που εφαρμόζεται ήδη στο τμήμα Σίνδου – Πέλλας.
Σχετικά με τη δημιουργία υπεραστικών σταθμών και τη μη καταβολή αποζημίωσης για τα φοιτητικά εισιτήρια, ο Αναπληρωτής Υπουργός υπογράμμισε ότι τα δύο ζητήματα αναμένεται να αντιμετωπιστούν συνολικά από το νέο έτος. Όπως εξήγησε, οι μεγάλοι διαγωνισμοί που θα προκηρυχθούν βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας θα επιτρέψουν την επίλυση των προβλημάτων αυτών, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και την εύρυθμη λειτουργία των αστικών και υπεραστικών μεταφορών.
Παράλληλα, ανέφερε ότι μια περιορισμένη αναπροσαρμογή στο κόμιστρο θα επιτρέψει την κάλυψη του 50% του κόστους των φοιτητικών εισιτηρίων, ενισχύοντας οικονομικά τα ΚΤΕΛ και εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα επιδότηση για τις γραμμές των τοπικών κοινοτήτων, ακόμη και των πιο απομακρυσμένων.
Μετά τη συνάντηση εργασίας, η κ. Στέλλα Λαμπαντζή εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πρόοδο που σημειώνεται στα συγκεκριμένα ζητήματα, υπογραμμίζοντας ότι αποτελούν πάγιες ανάγκες της Ημαθίας και της τοπικής κοινωνίας. Όπως δήλωσε, «θα συνεχίσω με την ίδια συνέπεια και αποφασιστικότητα να μάχομαι για τα συμφέροντα της Ημαθίας και για την επίλυση σοβαρών ζητημάτων που απασχολούν την περιοχή μας, με προτεραιότητα την ποιότητα ζωής των πολιτών και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας».
Παρά το σύντομο χρονικό διάστημα που βρίσκεται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, η κ. Στέλλα Αραμπατζή αποδεικνύει έμπρακτα ότι γνωρίζει σε βάθος τα ζητήματα της Ημαθίας και εργάζεται αδιάκοπα για την προώθηση λύσεων. Βρίσκεται σε συνεχή επαφή με φορείς, κοινωνικές ομάδες και παραγωγικούς κλάδους, παρακολουθεί τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και μεταφέρει με ακρίβεια τα αιτήματα στην πολιτική ηγεσία και στα αρμόδια Υπουργεία. Με μεθοδικότητα και επιμονή, φροντίζει ώστε κάθε επαφή σε κυβερνητικό επίπεδο να οδηγεί σε άμεσες, εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές λύσεις που υπηρετούν την ανάπτυξη και το μέλλον της Ημαθίας.