Δευτέρα, Νοέμβριος 25, 2024
Follow Us
Εισφορά αλληλεγγύης: Πώς η αναστολή της αυξάνει τον φόρο εισοδήματος το 2021

Ως γνωστό πολλές εκατοντάδες χιλιάδες μη μισθωτοί φορολογούμενοι θα ωφεληθούν από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Ή μήπως όχι;

gurna

Μια μείωση φόρου όπως η αναστολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τους μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα μπορεί στην Ελλάδα να φέρει υπό προϋποθέσεις μια αύξηση ενός άλλου φόρου.

Ως γνωστό πολλές εκατοντάδες χιλιάδες μη μισθωτοί φορολογούμενοι του ιδιωτικού τομέα δηλαδή αυτοί που έχουν εισοδήματα από επιχειρηματικές δραστηριότητες, αγροτικές εκμεταλλεύσεις, ακίνητα ή κινητές αξίες θα ωφεληθούν από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

Το ίδιο γνωστό είναι ότι για τους μη μισθωτούς το κέρδος από την αναστολή της ειδικής εισφορά αλληλεγγύης το οποίο επιβάλλεται στο σύνολο των εισοδημάτων του μισθωτού και θα εμφανιστεί στην εκκαθάριση του φόρου για τα εισοδήματα του 2020 δηλαδή το καλοκαίρι του 2021.

Και αυτοί όπως και όλοι οι φορολογούμενοι έχουν την υποχρέωση συγκέντρωσης ηλεκτρονικών αποδείξεων στο 30% του ετήσιου εισοδήματός τους το 2020. Όσοι συγκεντρώσουν αποδείξεις κάτω από αυτό το ποσοστό θα αναγκαστούν να πληρώσουν επιπλέον φόρο 22% για το ποσό των αποδείξεων που υπολείπεται ώστε να φτάσουν το 30% του εισοδήματος τους. Το δε ετήσιο εισόδημα στο οποίο θα υπολογιστεί το ποσοστό των ηλεκτρονικών αποδείξεων είναι το εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, τόκους, κινητές αξίες και ενοίκια μείον του ποσού που αφορά την ειδική εισφοράς αλληλεγγύης και εδώ έχει στηθεί η παγίδα.

Αφού τα εισοδήματα του 2020 δεν θα έχουν εισφορά αλληλεγγύης για τους μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα το ποσό που θα υπολογιστεί στο 30% των ηλεκτρονικών αποδείξεων θα υπολογιστεί στο σύνολο των εισοδημάτων τους αφού δεν έχουν εισφορά αλληλεγγύης. Αν λοιπόν κάποιος έχει κάνει το λογαριασμό και έχει υπολογίσει το ποσό των αποδείξεων που χρειάζεται για να συμπληρώσει το ελάχιστο όριο των αποδείξεων με βάσει το νόμο που αναθεώρησε το ύψος των ηλεκτρονικών αποδείξεων αποσυνδέοντας το από το αφορολόγητο μπορεί να βρεθεί προ μιας δυσάρεστης εκπλήξεως: Να κληθεί να πληρώσει φόρο 22% για ένα ποσό αποδείξεων που του λείπουν.

Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε ότι ένας μη μισθωτός δηλώνει από διάφορες πηγές ετήσιο εισόδημα 35.000 ευρώ. Για συμπληρώσει το ελάχιστο όριο των ηλεκτρονικών αποδείξεων θα έπρεπε να συγκεντρώσει το 30% για τις 35.000 ευρώ μείον την εισφορά αλληλεγγύης η οποία για αυτό το όριο εισοδήματος είναι 1.176 ευρώ. Συνεπώς θα πρέπει να συγκεντρώσει το 30% για τα υπόλοιπα 33.824 ευρώ δηλαδή 10,147,2 ευρώ.

Με την αναστολή της εισφοράς αλληλεγγύης θα υποχρεωθεί να συγκεντρώσει το 30% για το σύνολο των 35.000 ευρώ δηλαδή 10.500 ευρώ. Αν πιάσει οριακά σε αποδείξεις 10.150 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον φόρο 22% για τα 350 ευρώ αποδείξεων που του λείπουν δηλαδή θα πληρώσει φόρο 77 ευρώ. Το ποσό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο αλλά ο αυτοματισμός που θέλει την μείωση του ενός φόρου να αυξάνει κάποιον άλλον είναι σίγουρα ελληνικό φαινόμενο.

Προφανές είναι ότι όσο μεγαλώνει το εισόδημα τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο πρόσθετος φόρος για λειψές αποδείξεις αν δεν υπολογιστεί η αναστολή τ ης ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Για παράδειγμα σε εισόδημα 50.000 στο οποίο αντιστοιχεί εισφορά αλληλεγγύης 3.195 ευρώ ο φορολογούμενος ήξερε ότι θα έπρεπε να αναζητήσει ηλεκτρονικές αποδείξεις που να αντιστοιχούν στο 30% των 46.804 ευρώ που είναι τα εισοδήματα μείον την εισφορά αλληλεγγύης, δηλαδη θα αναζητούσε αποδείξεις με ελάχιστο ύψους 14041 ευρώ. Χωρίς την εισφορά αλληλεγγύης θα πρέπει να αναζητήσει κατ ελάχιστο αποδείξεις ύψους 15.000 ευρώ και ίσως να μην το ξέρει. Αν συγκεντρώσει για παράδειγμα 14.100 ευρώ θα πρέπει να φορολογηθεί με 22% για τα 900 ευρώ που του λείπουν, δηλαδή 198 ευρώ.

πηγή:news247.gr

hamrob