Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για την καλύτερη εποχή για τρέξιμο PDF Εκτύπωση E-mail
Articles | Fitness
Συντάχθηκε απο τον/την inaoussa on Δευτέρα, 05 Οκτώβριος 2015 17:32   

trexΚαθώς ο καιρός κρυώνει, η σκέψη να αρχίσεις να εγκαταλείπεις τα ανοιχτά τερέν γίνεται όλο και πιο αβασάνιστη. Σίγουρα, η προπόνηση σε χειμερινό περιβάλλον μοιάζει δυο φορές με αγγαρεία. Ειδικά αν ο μόνος χρόνος που διαθέτεις είναι μια ώρα τρέξιμο πριν πας στο γραφείο: λίγο ο κακόκεφος ουρανός, κάτι εκείνο το μπουκάλι κρασί που άδειασες το προηγούμενο βράδυ, βάλε και το Βοριά που ξυρίζει πρωινιάτικα, όλα συνηγορούν στην πιο εύκολη λύση: να τα παρατήσεις.

Νίκησε αυτή την σκέψη. Εδώ, θα βρεις πέντε λόγους που θα σε βοηθήσουν να βρίσκεις κίνητρο, κάθε φορά που η νωχελική πλευρά του εαυτού σου σε θέλει να μείνεις κουκουλωμένος μέσα στα ζεστά σκεπάσματα.

1. Θα είσαι πιο ευτυχισμένος

Σκέψου εκείνη τη στιγμή που έχεις ολοκληρώσει τα 5 χιλιόμετρα και βρίσκεσαι για μερικά λεπτά με τα πνευμόνια σκασμένα και την ανάσα σου σε ρυθμούς πολυβόλου. Είναι μια σκληρή στιγμή. Αλλά είναι και μια υπέροχη στιγμή για τη χημεία του εγκεφάλου σου. Είναι τότε ακριβώς που τα ενδοκανναβινοειδή πλημμυρίζουν τα σώμα σου -είναι μια πρωτεύουσα ομάδα ορμονών που ελέγχει όλες τις ενδόμυχες σκέψεις και τα βαθιά συναισθήματα. Και όπως έχουν αποδείξει αμέτρητες επιστημονικές έρευνες, τα ενδοκανναβινοειδή, μαζί με όλο το υπόλοιπο συνονθύλευμα των αντι-στρες ορμονών, εκλύονται μόνο μετά από ένα καλό τρέξιμο (ή μετά από ένα καλό σεξ).

2. Θα είσαι πιο λεπτός

Το τρέξιμο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να κάψεις τις θερμίδες που καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η υψηλής έντασης αερόβια άσκηση προκαλεί «μετακαύσεις», ένα φαινόμενο που βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του μεταβολισμού. Οι μετακαύσεις έπειτα από το τρέξιμο καίνε πολύ περισσότερες θερμίδες από όσες θα κέρδιζες μόνο με μια αυστηρή δίαιτα. Και αυτή η καύση είναι ακατάπαυστη - δεν σταματάει ούτε το βράδυ, όταν κάθεσαι μπροστά στην τηλεόραση τρώγοντας πίτσα.

3. Θα σε κάνει να σκέφτεσαι πιο καθαρά

Τα μεγάλα μυαλά του πλανήτη, σαν τον Alan Turing (πατέρα της επιστήμης των υπολογιστών και γνωστότερο από την ικανότητά του να σπάει κάθε γερμανικό στρατιωτικό κωδικό στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο) ή τον Haruki Murakami (μετρ της περίπλοκης αλλά και ταυτόχρονα προσιτής μυθιστοριογραφίας) και τον νομπελίστα της φυσικής Wolfgang Ketterle (επάξιο διάδοχο του Αϊνστάιν, σύμφωνα με τα λεγόμενα της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας), είχαν - και έχουν - μια εμμονή με το τρέξιμο. Ερευνητές στο Ινστιτούτο Βιολογικών Μελετών Salk, στην Καλιφόρνια ανακάλυψαν ότι η ίδια σωματική διαδικασία που βοηθά το σώμα να τρέξει αποτελεσματικά, βελτιώνει ταυτόχρονα και την ικανότητα μνήμης, μάθησης, ανάλυσης και σύνθεσης.

4. Θα απολαμβάνεις συχνότερο και καλύτερο σεξ

Αν μια έντονη αερόβια προπόνηση με τη δικαιολογία πως θα σε αφήσει εντελώς εξουθενωμένο για σεξ αργότερα, αναθεώρησε. Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι εκτός από τη μείωση του στρες (ένας από τους βασικούς αναστολείς της λίμπιντο), το τρέξιμο ενισχύει την παραγωγή τεστοστερόνης. Αυτό σημαίνει ότι θα έχεις περισσότερη όρεξη από ποτέ. Το καλύτερο κομμάτι; Τα σεξουαλικά οφέλη του τρεξίματος δεν έχουν να κάνουν με την ηλικία. Δύο μελέτες του Χάρβαρντ διαπίστωσαν αυξημένες ερωτικές ορέξεις μετά από συστηματική προπόνηση στους δρόμους ακόμη και σε άνδρες άνω των 60 ετών.

5. Θα ζήσεις περισσότερα χρόνια

Μια γρήγορη ανάγνωση αυτών των θαυμάσιων αποτελεσμάτων που απορρέουν από όλες τις έρευνες σχετικές με το τρέξιμο θα σε κάνει να θέλεις να μοιάσεις στον Forrest Gump: μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου, ισχυροποίηση της λειτουργίας της καρδιάς, ενίσχυση των οστών, ενδυνάμωση των αρθρώσεων, βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Όλα αυτά μεταφράζονται σε περισσότερα χρόνια υγιούς ζωής - πιθανώς, συντροφιά με διαρκώς νεαρότερες γυναίκες.

Δες ακόμα: fitness

πηγή:askemen.gr

mamoutzisspondi



 

inaoussa.gr - All Rights Reserved