Κυριακή, Μαϊος 05, 2024
Follow Us

kalaΑντικείμενο της ΣΜΠΕ είναι η περιβαλλοντική αξιολόγηση του ΣΧΟΟΑΠ του πρώην Δήμου Ειρηνούπολης (νυν Δ.Ε. Ειρηνούπολης του Δήμου Νάουσας), που αποτελείται από τρεις (3) Τοπικές Κοινότητες (Αγγελοχωρίου, Ζερβοχωρίου και Πολυπλατάνου) και πέντε (5) οικισμούς (Αγγελοχωρίου, Πολυπλατάνου, Άνω Ζερβοχωρίου, Αρχαγγέλου και Παλαιού Ζερβοχωρίου).

Η έκταση της Δ.Ε. ανέρχεται στα 50,0 τ.χλμ περίπου και ο μόνιμος πληθυσμός το 2011 στους 3.808 κατ. Το σύνολο, σχεδόν, της περιοχής καλύπτεται από γεωργικές εκτάσεις. Επίσης, εντοπίζονται χρήσεις που σχετίζονται με την κτηνοτροφία, καθώς και βιομηχανικές χρήσεις. Τέλος, ένα σημαντικό ποσοστό καλύπτεται από το δίκτυο οικισμών, τα δίκτυα μεταφορών και τα επιφανειακά νερά.

Η περιοχή μελέτης δεν βρίσκεται εντός περιοχής ενταγμένης σε ειδικό καθεστώς περιβαλλοντικής προστασίας. Το Καταφύγιο Άγριας Ζωής «Χαρίεσσας» έχει καταργηθεί, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 173255/1957/23-07-2012 Απόφαση ΥΠΕΚΑ (ΑΔΑ: Β4120-9Υ2), από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 510Δ/24-08-2012).

Η πρόταση, σύμφωνα με τη ΣΜΠΕ του ΣΧΟΟΑΠ, επιχειρεί να διαμορφώσει ένα χωρικό πρότυπο για την περιοχή, που να ενσωματώνει τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης σε εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό. Στη μελέτη εξετάζονται οι επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η εφαρμογή του ΣΧΟΟΑΠ στο περιβάλλον και προτείνονται μέτρα αντιμετώπισης αυτών. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με βάση τις κατευθύνσεις και περιβαλλοντικές παραμέτρους που προτείνει η οδηγία 2001/42/ΕΚ, περί της εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

1. ΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ

• Οικιστική οργάνωση - Περιοχές προς πολεοδόμηση: Οι προβλεπόμενες περιοχές προς πολεοδόμηση αφορούν: α) περιοχές πρώτης κατοικίας, β) μια περιοχή υποδοχής χαμηλής όχλησης δραστηριοτήτων του δευτερογενούς και του τριτογενούς τομέα και γ) έναν οργανωμένο υποδοχέα παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης.

Από τη συγκεκριμένη πρόβλεψη επέρχεται εξορθολογισμός στην εγκατάσταση κατοικίας και υποδοχέων διαφόρων δραστηριοτήτων, πράγμα που ενισχύει την προστασία εδαφών και τοπίου, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί παράγοντα ελέγχου των εκροών (λύματα, απορρίμματα κλπ.).

• Περιοχές Ειδικής Προστασίας (ΠΕΠ): Δύο περιοχές ιδιαίτερης αισθητικής και περιβαλλοντικής σημασίας προτείνεται να καθοριστούν ως ¨Περιοχές Ειδικής Προστασίας¨: α) ΠΕΠ Α: Περιοχή απόλυτης προστασίας της Τάφρου 66 και β) ΠΕΠ Β: Περιοχές περιαστικού πρασίνου και ήπιας αναψυχής.

Οι επιπτώσεις από την εφαρμογή της πρότασης στο περιβάλλον είναι θετικές. Το σχέδιο επιχειρεί την προστασία του υδατικού αποθέματος, του τοπίου, αλλά και της ποιότητας ζωής του πληθυσμού, μέσω ένταξης της Τάφρου 66 και των δύο περιοχών περιαστικού πρασίνου και ήπιας αναψυχής σε ένα αυστηρότερο πλαίσιο ρυθμίσεων προστασίας.

• Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμών Δόμησης (ΠΕΠΔ): Σε όλη την εκτός σχεδίου και εκτός ΠΕΠ περιοχή της Δ.Ε. Ειρηνούπολης καθορίζονται οι ακόλουθες ¨Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού

της Δόμησης¨: α) ΠΕΠΔ 1: Περιοχή γεωργικής γης κύριας χρήσης, β) ΠΕΠΔ 2: Περιοχή γεωργικής και κτηνοτροφικής δραστηριότητας και γ) ΠΕΠΔ 3: Περιοχή λοιπής γεωργικής γης, με δυνατότητα χωροθέτησης εγκαταστάσεων του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα χαμηλής όχλησης.

Δεν αναμένονται σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον από τις προτεινόμενες ζώνες. Το σχέδιο αναγνωρίζει το ειδικό βάρος προστασίας της γεωργικής γης, όχι μόνο στο πλαίσιο σωστής διαχείρισης των φυσικών πόρων, αλλά κυρίως στο πλαίσιο βιώσιμης αναπαραγωγής του συγκεκριμένου παραγωγικού προτύπου.

• Οργανωμένοι υποδοχείς βιομηχανίας - επιχειρηματικών δραστηριοτήτων: Εντός των ορίων της Δ.Ε. Ειρηνούπολης ορίζονται: α) Ένας οργανωμένος υποδοχέας της βιομηχανίας, γενικού χαρακτήρα, χαμηλής και μέσης όχλησης και β) Μια επιχειρηματική περιοχή υποδοχής χαμηλής όχλησης δραστηριοτήτων του δευτερογενούς και του τριτογενούς τομέα.

Η προοπτική οργάνωσης των παραγωγικών δραστηριοτήτων αποτελεί θετική συμβολή στην προστασία του τοπίου της ευρύτερης περιοχής και των αποδεκτών (έδαφος, νερά), διότι προσδίδει τη διάσταση του ελέγχου αυτών των χρήσεων, μέσω της συσσώρευσης, η οποία δημιουργεί ευνοϊκό υπόβαθρο για τον καλύτερο έλεγχο και διαχείριση των παραγόμενων αποβλήτων. Δευτερευόντως, επέρχεται και προστασία της αγροτικής γης, μέσω της αποφυγής διασποράς των δραστηριοτήτων σε όλη τη δυνητικά διαθέσιμη έκταση.

2. ΓΕΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΙΚΙΣΜΩΝ

• Επεκτάσεις οικισμών: Οι προτάσεις του ΣΧΟΟΑΠ αφορούν, κατά βάση, στο οικιστικό σύνολο Αγγελοχωρίου - Πολυπλατάνου.

3. ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΩΝ

Στο επίπεδο των υποδομών εξυπηρετήσεων, η ενίσχυση της προοπτικής συνολικής διευθέτησης κάποιων τμημάτων νέας μεταφορικής υποδομής, αλλά και της διαχείρισης των αστικών λυμάτων και απορριμμάτων, προδιαγράφουν ένα εκλογικευμένο πλαίσιο επέκτασης - δημιουργίας νέων τεχνικών υποδομών. Έτσι, επιχειρείται η προστασία των αποδεκτών (εδάφη και νερά) και της αξίας του τοπίου, η διατήρηση των πόρων και της ποιότητας του περιβάλλοντος εν γένει.

• Μεταφορική υποδομή: Οι προτάσεις του ΣΧΟΟΑΠ αφορούν στο οικιστικό σύνολο Αγγελοχωρίου - Πολυπλατάνου.

• Ύδρευση: Τα υφιστάμενα δίκτυα ύδρευσης έχουν κατασκευαστεί την τελευταία 15ετία και είναι σε καλή κατάσταση. Η υδροδότηση των οικισμών γίνεται από γεωτρήσεις (6 σε αριθμό), ενώ η αποθήκευση του νερού σε υδατόπυργους (4 σε αριθμό, χωρητικότητας 40-50 κ.μ.). Ο υδατόπυργος Πολυπλατάνου, λόγω της κακής κατάστασής του, έχει αντικατασταθεί από νέα υδατοδεξαμενή και σύγχρονα αντλητικά συστήματα, με έργο που υλοποίησε η ΔΕΥΑ Νάουσας το 2014.

Θα απαιτηθεί η επέκταση του δικτύου ύδρευσης στις περιοχές των επεκτάσεων, στην περιοχή υποδοχής χαμηλής όχλησης δραστηριοτήτων του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα, καθώς και στην περιοχή του οργανωμένου υποδοχέα παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης. Για την κάλυψη των επιπλέον υδρευτικών αναγκών, ενδέχεται να απαιτηθούν έργα ενίσχυσης της ποσότητας των υδάτων.

• Αποχέτευση ακαθάρτων: Σε κανέναν από τους οικισμούς της Δ.Ε. δεν λειτουργεί σήμερα δίκτυο αποχέτευσης και η διάθεση των λυμάτων γίνεται σε βόθρους.

Στον οικισμό Αρχαγγέλου έχει κατασκευαστεί δίκτυο αποχέτευσης, ωστόσο δεν έχουν συνδεθεί σε αυτό οι κατοικίες, καθώς δεν έχει κατασκευαστεί η Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) και ο αγωγός σύνδεσης του δικτύου με την ΕΕΛ.

Για τους οικισμούς Αγγελοχωρίου - Πολυπλατάνου, η ΔΕΥΑ Νάουσας ολοκλήρωσε το 2016 την κατασκευή των εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης, ενώ έχει εκπονήσει μελέτη για τους εξωτερικούς αγωγούς και την κοινή ΕΕΛ που θα εξυπηρετεί όλους τους οικισμούς της Δ.Ε. Ειρηνούπολης (πλην του Αρχαγγέλου που προβλέπεται χωριστή - αυτόνομη ΕΕΛ μικρής κλίμακας) και

Δ.Ε. Ανθεμίων και θα χωροθετηθεί πλησίον του Αγγελοχωρίου (ανατολικά της Τάφρου 66) επί διοικητικών ορίων της Τ.Κ. Χαρίεσσας Δ.Ε. Ανθεμίων Δ. Νάουσας. Τα έργα των εσωτερικών δικτύων Αγγελοχωρίου - Πολυπλατάνου χρηματοδοτήθηκαν από το ΕΣΠΑ 2007-2013, ενώ οι εξωτερικοί αγωγοί και η ΕΕΛ πεδινών οικισμών Δήμου Νάουσας χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Για τα εσωτερικά δίκτυα των οικισμών Άνω και Παλαιού Ζερβοχωρίου έχουν εκπονηθεί οι οριστικές τεχνικές μελέτες και τα έργα θα υλοποιηθούν με ευθύνη της ΔΕΥΑ Νάουσας.

Κατόπιν επικοινωνίας μας με τη ΔΕΥΑ Νάουσας, προτείνεται:

α) Πλησίον των οικισμών Αγγελοχωρίου, Άνω και Παλαιού Ζερβοχωρίου να καθοριστούν οι θέσεις εγκατάστασης των απαιτούμενων αντλιοστασίων λυμάτων, προκειμένου να είναι δυνατή η μεταφορά των λυμάτων από τους οικισμούς μέχρι την ΕΕΛ πεδινών οικισμών Δ. Νάουσας.

β) Να εξεταστεί η δυνατότητα η προτεινόμενη θέση για την εγκατάσταση της ΕΕΛ των οικισμών της Δ.Ε. Ειρηνούπολης (πλην Αρχαγγέλου) και Δ.Ε. Ανθεμίων να συμπληρωθεί ως προς τις επιτρεπόμενες χρήσεις σαν χώρος έργων διαχείρισης αποβλήτων (π.χ. υγρών, μη επικινδύνων στερεών, οργανικών, αδρανών), μετά από περιβαλλοντική αδειοδότηση.

γ) Η προτεινόμενη θέση εγκατάστασης της ΕΕΛ Αρχαγγέλου να παραμένει ως έχει και να καθοριστεί η θέση εγκατάστασης του αντλιοστασίου μεταφοράς των λυμάτων μέχρι την ΕΕΛ. Εναλλακτικά να εξεταστεί η δυνατότητα σύνδεσης με την κοινή ΕΕΛ των Δ.Ε. Ειρηνούπολης και Ανθεμίων.

Επίσης, προτείνεται η δημιουργία δικτύου ακαθάρτων στην περιοχή υποδοχής χαμηλής όχλησης δραστηριοτήτων του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα και στην περιοχή του οργανωμένου υποδοχέα παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης και η επεξεργασία των λυμάτων, είτε σε αυτόνομη εγκατάσταση, είτε μεταφορά τους στην ΕΕΛ πεδινών οικισμών Δ. Νάουσας (εφόσον επιτρέπεται, ανάλογα με το είδος των προς εγκατάσταση μονάδων).

• Αποχέτευση ομβρίων: Δίκτυο ομβρίων θα πρέπει να κατασκευαστεί στην επέκταση του οικισμού Αγγελοχωρίου και τουλάχιστον στις βασικές οδούς των οικισμών που δεν έχουν δίκτυο, καθώς επίσης και στους οργανωμένους υποδοχείς βιομηχανίας - επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

• Διαχείριση απορριμμάτων: Σύμφωνα με τον εγκεκριμένο περιφερειακό σχεδιασμό (ΠΚΜ/Γρ. Γεν. Γραμματέα, αρ. πρωτ. 58971/5144/06.12.2016, ΦΕΚ 4010Β/14.12.2016), η Δ.Ε. Ειρηνούπολης θα εξυπηρετηθεί από το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) Νάουσας που λειτουργεί σε συνεργασία του ΦοΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Νάουσας και έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά από την Π.Ε. Ημαθίας (α.π. 484/09-04-2012, ορθή επανάληψη 28-06-2012 Τμ. Χορήγησης Αδειών Ανάπτυξης, Δ/νση Ανάπτυξης Π.Ε. Ημαθίας) στη θέση ¨Σκορπιός¨ της Τ.Κ. Μονοσπίτων της Δ.Ε. Ανθεμίων.

Τα αστικά και προσομοιούμενα σε αυτά απορρίμματα, καθώς και τα ανακυκλώσιμα υλικά που θα συγκεντρώνονται εκεί θα οδηγούνται τελικά σε Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων - Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΜΕΑ-ΧΥΤΥ) βάσει του ΠΕΣΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας, είτε σε άλλη αδειοδοτημένη εγκατάσταση επεξεργασίας και διάθεσης μέχρι την κατασκευή και λειτουργία αυτής, ενώ τα ανακυκλώσιμα υλικά θα μεταφέρονται σε αδειοδοτημένο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) προς διαλογή και αξιοποίηση/ανακύκλωση. Επομένως, για το ζήτημα της διάθεσης των αστικών - και προσομοιούμενων σε αυτά - απορριμμάτων, υπάρχει επαρκής σχεδιασμός, ωστόσο πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα με ενέργειες του ΦοΔΣΑ ΚΜ. Στην παρούσα φάση τα συλλεγόμενα σύμμεικτα αστικά απορρίμματα οδηγούνται προς υγειον. ταφή στο ΧΥΤΑ Έδεσσας.

Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμος θα πρέπει να επεκτείνει σε όλους τους οικισμούς της Δ.Ε. το πρόγραμμα ανακύκλωσης με Διαλογή στην Πηγή (ΔσΠ), καθώς και να δρομολογήσει την ανάπτυξη προγραμμάτων ΔσΠ οργανικών απορριμμάτων και οικιακής κομποστοποίησης.

Ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί για τη διαχείριση των αγροτικών αποβλήτων, ώστε να αναπτυχθούν δράσεις αξιοποίησής τους, κυρίως μέσα από την κομποστοποίηση, είτε την αναερόβια χώνευσή τους προς ενεργειακή αξιοποίηση του παραγόμενου βιοαερίου. Προτείνεται στις αποδεκτές χρήσεις γης στις ζώνες ΠΕΠΔ και Οργανωμένων υποδοχέων βιομηχανίας - επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, να είναι επιτρεπτές χρήσεις αξιοποίησης αγροτικών και λοιπών οργανικών αποβλήτων, μετά από περιβαλλοντική αδειοδότηση.

• Ενεργειακά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα: Με την πολεοδόμηση της επέκτασης του Αγγελοχωρίου και των περιοχών των οργανωμένων υποδοχέων βιομηχανίας - επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, θα πρέπει να προβλεφθεί τόσο η επέκταση του δικτύου της ΔΕΗ, όσο και των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων. Επιπλέον, προτείνεται η ποιοτική αναβάθμιση των δικτύων αυτών και των αντίστοιχων υπηρεσιών στο σύνολο της Δ.Ε, καθώς και η δημιουργία δικτύου φυσικού αερίου.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΟΡΟΙ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Κατά το σχεδιασμό και την εκτέλεση των έργων και δράσεων για την υλοποίηση του ΣΧΟΟΑΠ του πρώην Δήμου Ειρηνούπολης (νυν Δημοτικής Ενότητας Ειρηνούπολης του Δήμου Νάουσας), προτείνεται να ακολουθούνται οι παρακάτω κατευθύνσεις:

1. Για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου:

- Να παρακολουθούνται διαχρονικά τα φαινόμενα εκπομπής ατμοσφ. ρύπων, μέσω δεικτών ποιότητας, ειδικά στους οικισμούς με εμφανείς τάσεις ανάπτυξης (σύστημα Πολυπλάτανος - Αγγελοχώρι). Η παρακολούθηση να αφορά τις επιπτώσεις στο αστικό περιβάλλον, κυρίως από τις εκπομπές σωματιδίων, με προέλευση κατά βάση από τη γεωργική δραστηριότητα.

- Να λαμβάνονται τα απαιτούμενα μέτρα, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, για την αντιμετώπιση των οσμών λόγω υψηλού ρυπαντικού φορτίου στην Τάφρο 66 που αποτελεί τον αποδέκτη των υγρών βιομηχανικών αποβλήτων, αλλά και των αστικών λυμάτων πολλών οικισμών της περιοχής (όχι μόνο της Δ.Ε. Ειρηνούπολης, αλλά και Δήμων της Π.Ε. Πέλλας).

- Να ενθαρρύνονται οι δράσεις που στοχεύουν στην εγκατάσταση έργων ΑΠΕ και έργων εξοικονόμησης ενέργειας. Ειδικότερα για τα γεωργικά και κτηνοτροφικά απόβλητα, θα πρέπει κατά προτεραιότητα να εξετάζονται και να ενθαρρύνονται πρωτοβουλίες για την αναερόβια χώνευσή τους και την ενεργειακή αξιοποίηση του παραγόμενου βιοαερίου.

2. Για την προστασία των εδαφών και την αποφυγή απώλειας, ρύπανσης ή υποβάθμισής τους:

- Να ενθαρρύνεται η χρήση καθαρών τεχνολογιών, πρακτικών μείωσης των στερεών αποβλήτων και αποφυγής διάθεσης επικίνδυνων αποβλήτων, ελαιωδών ουσιών, αλάτων ή άλλων ρύπων στο έδαφος. Ιδιαίτερη προσοχή να δίνεται στη χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων που χαρακτηρίζονται για τη ρυπαντική - τοξική δράση τους σε έδαφος και νερά, προκειμένου να προστατευθεί το περιβάλλον από τη νιτρορρύπανση γεωργικής προέλευσης.

- Για το σύνολο των πρώην ΧΑΔΑ και των χώρων λοιπών αποθέσεων (π.χ. γεωργικών καταλοίπων), να γίνονται συνεχείς έλεγχοι από το Δήμο για παράνομες αποθέσεις και να εξεταστεί η δυνατότητα απόδοσης των εκτάσεων προς νέες χρήσεις.

- Να προωθηθούν κατά προτεραιότητα οι δράσεις του σχεδίου για ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, σύμφωνα με τον Εθνικό και Περιφερειακό Σχεδιασμό. Η προώθηση της ανακύκλωσης των στερεών αποβλήτων να αποτελεί προτεραιότητα στη διαχείρισή τους.

- Στις περιοχές άσκησης δραστηριοτήτων του πρωτογενή τομέα προτείνονται: α) Η προώθηση των φιλικών προς το περιβάλλον γεωργικών δραστηριοτήτων, με την ανάπτυξη βιολογικών καλλιεργειών και τη χρήση βιολογικών/οργανικών λιπασμάτων, όπου απαιτείται και β) η ανάπτυξη και προώθηση της βιολογικής κτηνοτροφίας στις προτεινόμενες ζώνες βοσκοτόπων.

- Να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση και η περιβαλλοντική αδειοδότηση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.

3. Για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος:

- Να εφαρμόζονται οι βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές για την ελαχιστοποίηση των παραγόμενων υγρών αποβλήτων, καθώς και για τη συλλογή και επεξεργασία τους, ώστε να μην καταλήγουν ανεπεξέργαστα σε φυσικούς αποδέκτες (Αράπιτσα, Τάφρος 66 κλπ.), επιφέροντας ρύπανση των υδατικών αποθεμάτων.

- Να λαμβάνονται από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας μέτρα για τη διαχείριση και τον έλεγχο της ρύπανσης της Τάφρου 66 και των ρεμάτων της περιοχής, κυρίως εν όψει της εποχιακής λειτουργίας των βιομηχανιών επεξεργασίας φρούτων στην ευρύτερη περιοχή.

- Να προχωρήσει η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης αστικών λυμάτων στους οικισμούς και να εντατικοποιηθούν οι δράσεις που αφορούν στη δημιουργία εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίησής τους, όπου αυτές απαιτούνται.

- Να καταγραφούν και να νομιμοποιηθούν οι υφιστάμενες γεωτρήσεις. Η διάνοιξη και η λειτουργία νέων γεωτρήσεων να γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

- Να γίνει πλήρης εφαρμογή των προβλέψεων του αναδασμού ως προς τα έργα διαχείρισης και διανομής του αρδευτικού νερού και να εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα αρδευτικά δίκτυα.

- Να εφαρμοστεί πρόγραμμα καταγραφής των μελλοντικών υδρευτικών αναγκών του πρώην Δήμου Ειρηνούπολης, καθώς και προγράμματα εξασφάλισης της κάλυψης των αναγκών αυτών.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

1. Να ληφθούν υπόψη όσα αναφέρονται στα έγγραφα με τα οποία οι αρμόδιες Υπηρεσίες διατύπωσαν τη γνώμη τους και τις τυχόν παρατηρήσεις τους επί του περιεχομένου της ΣΜΠΕ.

2. Για κάθε έργο να τηρείται η προβλεπόμενη διαδικασία αδειοδότησής του κατά την οικεία του είδους του έργου νομοθεσία, συμπεριλαμβανόμενης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, όπου και εφόσον προβλέπεται για το είδος του έργου.

3. Να τηρούνται επιμελώς οι Περιβαλλοντικοί Όροι εκτέλεσης έργων και δραστηριοτήτων.

4. Να ληφθεί εγκαίρως μέριμνα από την Αρχή Σχεδιασμού για την υλοποίηση του συστήματος παρακολούθησης του σχεδίου, όπως αυτό προτείνεται στη ΣΜΠΕ, ώστε να εντοπισθούν εγκαίρως απρόβλεπτες δυσμενείς επιπτώσεις και να ληφθούν τα κατάλληλα επανορθωτικά μέτρα. Όπου υπάρχουν υφιστάμενα μέτρα παρακολούθησης του περιβάλλοντος, μπορούν ενδεχομένως να ενταχθούν στο σύστημα παρακολούθησης των σημαντικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εφαρμογή του ΣΧΟΟΑΠ, με στόχο την αποφυγή διπλού ελέγχου.

5. Σε περίπτωση τροποποίησης του σχεδίου, απαιτείται η τήρηση των διαδικασιών που προβλέπονται στην ΚΥΑ 107017/2006 (ΦΕΚ 1225Β/05-09-2006).