Πέμπτη, Απρίλιος 25, 2024
Follow Us
 Έκθεση φωτογραφίας "Αποσύνθεση" με δράσεις πειραματικής μουσικής από το Εργαστήριο Φωτογραφίας και τον Σύλλογο για τη Διάδοση των Εικαστικών Τεχνών

Το Εργαστήριο Φωτογραφίας του Δήμου Νάουσας και ο Σύλλογος για τη Διάδοση των Εικαστικών Τεχνών

με την υποστήριξη του Δήμου Η.Π. Νάουσας, πραγματοποιούν έκθεση φωτογραφίας με θέμα "Αποσύνθεση" και δράσεις ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και πειραματικής μουσικής από το Τρίο Nicolai / Ruffing / Tataroglou με τη συμμετοχή του Τμήματος Σύγχρονου Χορού Δημοτικού Ωδείου Νάουσας.

Εγκαίνια έκθεσης & Δράσεις ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και πειραματικής μουσικής

Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου και ώρα 6:30 μ.μ. | Πολυχώρος Πολιτισμού "Χρ. Λαναράς" - Αίθριο Vetlans | Είσοδος ελεύθερη

Πρόγραμμα εγκαινίων

6:30 μ.μ. | Χαιρετισμός Χρήστου Μητσιάνη - Επιμελητής έκθεσης & Πρόεδρος ΣΔΕΤ

6:30 μ.μ. | Ομιλία Τάσσου Τατάρογλου με θέμα "Ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός ως μέσο έκφρασης" και δημιουργία έργου με την βιωματική συμμετοχή του κοινού

7:00 μ.μ. | Music + Dance + Art. Μουσικοχορευτική εικαστική παράσταση με τη συμμετοχή του τμήματος Σύγχρονου Χορού του Δημοτικού Ωδείου Νάουσας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας χορού Στέλλας Μαλιούφα. Στα πλαίσια της παράστασης οι θα δημιουργηθεί εικαστικό έργο το οποίο θα παραμείνει ως καλλιτεχνική εγκατάσταση στον χώρο μέχρι το πέρας της έκθεσης φωτογραφίας.

8:00 μ.μ. | Leuchtfeuer & Sankyoku 三曲 - Το Τρίο Nicolai / Ruffing / Tataroglou από τη Βασιλεία (CH) θα παρουσιάσει το έργο Leuchtfeuer και το έργο Sankyoku 三曲. Η κεντρική ιδέα στο πρότζεκτ Leuchtfeuer (=σήμα φάρου) είναι η ιδιαιτερότητα της μαγνητοταινίας, η οποία δημιουργήθηκε με ηχογραφήσεις πεδίου από τη Βόρεια Θάλασσα, καθώς και με σήματα από φάρους της Μεσογείου και της Σκανδιναβίας, τα οποία ανέλυσαν και μετέτρεψαν σε ηχητικά μοτίβα. Ο όρος Sankyoku αναφέρεται σε μια παραδοσιακή μορφή ιαπωνικής μουσικής δωματίου ήδη από τα τέλη του 17ου αι. και σημαίνει λίγο-πολύ «Μουσική για τρίο».

Περιγραφή έκθεσης

Το εργαστήριο φωτογραφίας ερευνά φωτογραφικά την έννοια της αποσύνθεσης μέσα από την ομώνυμη έκθεση. Η αποσύνθεση είναι βασική και σημαντική σε κάθε πτυχή της ζωής μας, χωρίς αυτή η ύλη θα είχε καταπνίξει κάθε σπιθαμή του τόπου μας. Πέρα από την ύλη, σε αποσύνθεση βρίσκουμε ακόμα και τους θεσμούς, τις ιδέες, ίσως και σε ολάκερη την ανθρωπότητα.

Συμμετέχοντες

Αστέρης Μεγακλής, Γεωργιτζίκη Δέσποινα, Ζαφειρίου Διαμαντής, Ζιάννης Δημήτρης, Μητσιάνης Χρήστος, Μολύβα Σταυρούλα, Μπαχσιάνς Γιώργος, Τασιούκας Δημήτρης

Χορεύτριες

Γιτοπούλου Βιργινία, Κούρτα Χρύσα, Νίκου Νατάσα, Νίκου Γεωργία, Κάπα Δέσποινα, Μαλιούφα Στέλλα

Συντονισμός - διδασκαλία τμήματος Σύγχρονου Χορού Δημοτικού Ωδείου Νάουσας

Μαλιούφα Στέλλα

Κατασκευές

Ευδοξία Δαλαμάρα, Λένα Δαλαμάρα

Διάρκεια έκθεσης

14 - 25 Φεβρουαρίου 2024

Συντελεστές

Giancarlo Nicolai ηλεκτρικό γιουκαλίλι, αντικείμενα, εφέ
*1957 στη Βέρνη/CH, ζει στη Βασιλεία, ιταλικής καταγωγής, κιθαρίστας, συνθέτης και αυτοσχεδιαστής από το 1977. Διπλώματα από το Swiss Jazz School Bern, το Musicians Institute of Technology Los Angeles/USA, την Swiss Academy for Music and Music Education και από την Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας. Μαθητής του Joe Pass, jazz masterclass με τους Joe Diorio and Jerry Bergonzi, σεμινάρια κιθάρας με τους Mike Stern και Chico Perez και σύνθεσης με τον Ennio Morricone. Σπουδές αυτοσχεδιασμού με τους Fred Frith και Alfred Zimmerlin. Για χρόνια συνεργάτης των Peter Schärli και John Tchicai, με τους οποίες έκανε περιοδείες σε σε όλον τον κόσμο. Εξέδωσε μεγάλο αριθμό ηχογραφήσεων, τις περισσότερες στην βρετανική δισκογραφική Leo Records.

Eric Ruffing αναλογικό συνθεσάηζερ, μαγνητοταινίες, ηχογραφήσεις πεδίου
*1960 στη Φρανκφούρτη/DE, ζει στη Βασιλεία από το 2005, όπου και εργάστηκε ως ειδικός παιδαγωγός και μουσικοθεραπευτής από το 1993 ως το 2022. Μαθητής στην τάξη αυτοσχεδιασμού του Albert Mangelsdorff στο ωδείο Dr. Hoch’s Conservatory της Φρανκφούρτης. Εργάζεται με το modular synthesizer EMS Synthi 'A', σε συνδυασμό με το EMS Keyboard Controller DK-1, όπως επίσης με Theremin and άλλες συσκευές ελέγχου τάσης (voltage-controlling devices). Είναι αφοσιωμένος στην πειραματική, ηλεκτροακουστική και σύγχρονη αυτοσχεδιαστική μουσική. Από το 2011 ως το 2023, διατέλεσε υπεύθυνος του μουσικού προγράμματος του “Forum for Improvised Music + Dance-Performance-Multimedia (FIM)” της Βασιλείας. Μέλος των Unorthodox Jukebox Orchestra (Basel), GONG improvisation orchestra (Aarau) και Insub Meta Orchestra (Geneva).


Tassos Tataroglou microtone-duplex trumpet, σακουχάτσι, ηλεκτρονικά
*1985 στη Θεσσαλονίκη, είναι αυτοσχεδιαστής/συνθέτης, πολυοργανίστας και διευθυντής χορωδιών. Ζει στη Βασιλεία από το 2013. Σπούδασε τρομπέτα, ανώτερα θεωρητικά και παιδαγωγικά στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα (ΔΩΘ, ΚΩΘ, ΤΜΣ ΑΠΘ, ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ, Ωδείο Ορφείο Αθηνών). Μεταπτυχιακές σπουδές στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό με τους Fred Frith και Alfred Zimmerlin στην Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας. Πρόσθετες σπουδές στη διεύθυνση χορωδίας στην Ακαδημία της Βασιλείας καθώς επίσης σπουδές στο ιαπωνικό φλάουτο από μπαμπού (σακουχάτσι) με τους Seian Genshin (Κυότο), Marek Kimei Matvija (Πράγα) and Ueli Fuyûru Derendinger (Βασιλεία). Το 2017 σχεδίασε την m-d trumpet, μέσω της οποίας διεύρηνε σημαντικά τις τονικές και ηχοχρωματικές δυνατότητες της τρομπέτας στο πεδίο της ηλεκτροακουστικής μουσικής. Η μακρόχρονη έρευνά του στο χειρισμό των μικροφωνισμών (feedbacks) τον οδήγησε στην ανάπτυξη ενός μοναδικού τρόπου χρήσης της τρομπέτας ως μουσικό όργανο και ως αναλογικό χειριστή ενός συνθεσάηζερ ταυτόχρονα. Μέλος των Insub Meta Orchestra (Geneva), Unorthodox Jukebox Orchestra (Basel). Έχει δώσει συναυλίες σε όλη την Ευρώπη, τη Ρωσία και την Κίνα. Τον Ιούνιο του 2023 παρουσίασε την έρευνά του πάνω στην εκτέλεση των Honkyoku με την m-d trumpet στο Διεθνές Φεστιβάλ Σακουχάτσι της Πράγας. Η εργασία του στην καταγραφή του εμβληματικού Tsuru no Sugomori - Renpoken  σε δυτική σημειογραφία έχει αναγνωριστεί από βιρτουόζους του οργάνου και φιλοξενείται στις βιβλιοθήκες ακαδημαϊκών ιδρυμάτων σε Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία και Ιαπωνία.

Χρήστος Μητσιάνης, επιμέλεια έκθεσης και συντονισμός δράσης
Ο Μητσιάνης Χρήστος μεγάλωσε στην Νάουσα, Ημαθίας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας όπου ανέπτυξε ερευνητική και καλλιτεχνική εργασία στα Νέα Μέσα και συγκεκριμένα με εφαρμογή στο διαδραστικό – διαδικτυακό ντοκιμαντέρ. Μέσα στην εργογραφία του έχουν βραβευτεί η ταινία μικρού μήκους «Fake Flowers» και το video art έργο “Kleps_ydra” το οποίο επιλέχθηκε και προβλήθηκε το 2016 στο 9ο Χειμερινό Φεστιβάλ Τεχνών (Σότσι, Ρωσία), στα πλαίσια της έκθεσης με επίκεντρο την οικολογία. Επαγγελματικά έχει εργαστεί σε εταιρείες οπτικοακουστικών παραγωγών και διαφημίσεων όπου ανέπτυξε προτάσεις, συμμετείχε σε ομάδες υλοποίησης και διαχειρίστηκε έργα δημοσιότητας, προβολής και επικοινωνίας, για βιομηχανία, τουρισμό, ΔΕΘ Α.Ε., φιλανθρωπικά ιδρύματα, δήμους, εθνικούς φορείς, ΕΡΤ και OteTV. Από το 2018 εργάζεται ως καθηγητής φωτογραφίας και επιμελητής φωτογραφικών εκθέσεων και καλλιτεχνικών δρώμενων στα Εικαστικά Εργαστήρια του Δήμου Νάουσας, ενώ από το 2019 ανέλαβε την αντίστοιχη θέση και στον Δήμο Βέροιας. Παράλληλα εξετάζει διεπιστημονικά τον ρόλο και την χρήση της φωτογραφίας, μέσα από τον συνδυασμό φωτογραφίας και ψυχολογίας. Τέλος, το τελευταίο διάστημα έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας, τις μεταπτυχιακές σπουδές στις ψηφιακές εφαρμογές την καινοτομία στο Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και ολοκληρώνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο πεδίο της αναλυτικής των επιχειρήσεων και της επιστήμης των δεδομένων.