Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ιωσήφ Ιωσηφίδης:«Εμπιστεύομαι το κοινό της Νάουσας επειδή είμαι σπλάχνο του» PDF Εκτύπωση E-mail
Articles | Συνεντεύξεις
Συντάχθηκε απο τον/την Σερδαρίδη Σωτήρη on Πέμπτη, 21 Ιανουάριος 2016 19:10   

iwsifΜε τον ταλαντούχο συμπολίτη μας Ιωσήφ Ιωσηφίδη είχε την ευκαιρία να μιλήσει το inaoussa.gr με αφορμή τις δυο μοναδικές παραστάσεις που θα δώσει την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου στον Πολυχώρο Πολιτισμού Χρήστος Λαναράς (αίθουσα Βέτλανς), στις 19:00 και στις 21:00.

Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης μας μιλά για το «Μάρτυς μου ο Θεός», τον Χρυσοβαλάντη, αλλά και το κοινό της Νάουσας.

Ποια η υπόθεση του «Μάρτυς μου ο Θεός»;

Ιωσήφ: Βρισκόμαστε στην Αθήνα του 2004 λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες, όπου το κλίμα στην Ελλάδα είναι πανηγυρικό. Εκεί συναντάμε τον Χρυσοβαλάντη, έναν άνθρωπο με πολύ χιούμορ και φαντασία, ο οποίος στα 50 του έχει βρεθεί άνεργος και με την υγεία του να μην είναι στα καλύτερά της. Τον ακούμε να μας διηγείται τα πάθη και τις περιπέτειές του από τότε που ήτανε παιδί και τον τρόπο με τον οποίο κάθε φορά αντιμετώπιζε τις καταστάσεις στις οποίες μπλέκονταν. Όλο του το περιβάλλον, οικογένεια, φίλοι, εργοδότες, γυναίκες τον προδίδουν. Ταυτόχρονα παρακολουθούμε την εικόνα μιας κοινωνίας που ενώ ζει στην επιφανειακή ευμάρεια, σε μια φούσκα, στην ουσία είναι βουτηγμένη στην παρακμή. Όλα αυτά δίνονται μέσα από έναν χειμαρρώδη μονόλογο, που στην ουσία είναι η ροή της σκέψης του. Ο μονόλογος του ισορροπεί ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό στοιχείο τα οποία εναλλάσσονται σε όλο το έργο.

Πόσο μοιάζει ο Χρυσοβαλάντης του 2004 με τον μέσο έλληνα του 2016;

iwsifΙωσήφ: Δυστυχώς ο Χρυσοβαλάντης είναι ο προάγγελος της κατάστασης που βιώνει σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό του μέσου Έλληνα. Ανεργία, κρίση διαπροσωπικών σχέσεων, ξεγύμνωμα ηθικό, πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό. Όλα αυτά ο Μάκης Τσίτας τα είχε προβλέψει με το έργο του. Πολλά στοιχεία του ήρωα θα τα δει κάποιος και θα του έρθει στο μυαλό ένας γνωστός του, ένας φίλος ή ακόμη και ο ίδιος ο εαυτός του . Από την άλλη το μεγάλο ατού του έργου για μένα και ένας από του λόγους που μου κέντρισε την προσοχή το έργο είναι ότι δεν μιλάει για άνεργο στη σημερινή εποχή που είναι κάτι δεδομένο δυστυχώς.

Τοποθετείται ο ήρωας σε μια εποχή επιφανειακής έστω ευμάρειας που το χρήμα έρεε άφθονο και σκορπίζονταν από δω και από εκεί ασύστολα. Επίσης έχει ενδιαφέρον και ο τρόπος που ο Χρυσοβαλάντης ,ένας ‘γελοίος’, λέει τις αλήθειες του. Από μικρό και από τρελό μαθαίνεις αλήθειες,

Και όπως μας έγραψαν σε μια κριτική, ο Χρυσοβαλάντης είναι η Ελλάδα μετά το 2004…

Δεύτερη φορά στη Νάουσα, ο λόγος της «επιστροφής»

Ιωσήφ: Όπως συνέβη και στην ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΥΡΙΑΝΟΥ ΣΥΖΥΓΟΥ, έτσι και στο ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ κάποιοι φίλοι, γνωστοί αλλά και άγνωστοι συμπολίτες μου ,μου έστελναν μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι έχασαν την παράσταση και θα ήθελαν να ξανανεβούμε. Αυτό και σε συνδυασμό με την επιτυχή πρώτη παρουσίαση της παράστασης τόσο από προσέλευση κόσμου όσο και από την αποδοχή που έτυχε το έργο δε με δυσκόλεψαν στην πρώτη ευκαιρία να πάρω το βαλιτσάκι μου και να ξανάρθω.

Άλλωστε όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν ότι πετάω τη σκούφια μου για ένα ταξίδι στη Νάουσα.

iwsif

Με ποια συναισθήματα και με ποιες σκέψεις θα φύγει ο θεατής από την παράσταση;

Ιωσήφ: Κρίνοντας από την ως τώρα δίχρονη περιπέτεια της παράστασης, τις συζητήσεις με το κοινό και τις πάρα πολλές κριτικές που μας έχουν γράψει, έβγαλα το συμπέρασμα ότι ο κόσμος σκέφτεται την παράσταση όχι μόνο την ώρα που τη βλέπει, αλλά και αφού φύγει από το θέατρο. Ξέρετε για μένα είναι ζητούμενο αυτό. Να μπορείς να διασκεδάζεις τον άλλο ,αλλά ταυτόχρονα να τον πας και ένα βήμα παραπέρα στη σκέψη του. Ένας νέος άνθρωπος προχθές μου είπε ‘σε ευχαριστώ, κάτι μου άλλαξες μέσα μου, το οποίο ακόμα δεν μπορώ να προσδιορίσω, αλλά κάτι μου άλλαξες’. Μεγάλη υπόθεση. Θεωρώ και ελπίζω πάντως ότι ο κόσμος γεμίζει από όλων των ειδών τα συναισθήματα. Γελάει συγκινείται. Αυτό βλέπω. Αυτό θέλω και γω και οι συνεργάτες μου.

iwsif

Δυο λόγια για το κοινό της Νάουσας.

Ιωσήφ: Τώρα πιάνεις ευαίσθητη χορδή. Τι να πω; Μιλάμε για τους ανθρώπους που μου είπαν έμμεσα και άμεσα πήγαινε και κάνε αυτό που θέλεις, όταν ακόμα ήμουνα έφηβος. Που με χειροκρότησαν πρώτοι. Που χαίρονται με ό,τι κάνω και μου το δείχνουν και το καταλαβαίνω. Οι άνθρωποι που με τιμάνε πάντα όταν έρχομαι με δικές μου δουλειές, γι αυτό και γω φροντίζω να ανεβάζω ποιοτικές παραστάσεις που έχουν γίνει με δουλειά και μεράκι. Στην ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΥΡΙΑΝΟΥ ΣΥΖΥΓΟΥ με αγκάλιασαν και μένα και την ομάδα μας. Αλλά αυτό που έγινε με το ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ ήταν κάτι ασύλληπτο. Δεν υπήρχε ένας που να μην ήρθε να με αγκαλιάσει βουρκωμένος για να μου δώσει συγχαρητήρια. Και βέβαια συγκινήθηκαν γιατί ήμουνα εγώ και με αγαπάνε. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αφουγκράστηκαν το έργο μέχρι τελευταία λέξη, όπως αποδείχτηκε και στη συνέχεια από συζητήσεις. Ήμασταν ένα για 80 λεπτά και αυτό το κατάλαβα και από σκηνής. Γι’αυτό το κοινό μιλάμε. Ήμουν απόλυτα βέβαιος ότι θα συμβεί αυτό. Γιατί τελικά το εμπιστεύομαι αυτό το κοινό, επειδή είμαι σπλάχνο του.

Τιμές εισιτηρίων: 7 ευρώ στην είσοδο, 12 ευρώ τα ΔΥΟ άτομα στην προπώληση (ΜΟΝΟ).

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6947409435

Προπώληση εισιτηρίων: Λογιστικό Γραφείο Ιωάννη Ιωσηφίδη (Κ. Δημητριάδη 12).

mpantis



 

inaoussa.gr - All Rights Reserved